AC127 : https://ac127.wordpress.com/

คุณยุ้ย – อัมพิกา (หาญพานิช) ศิริสุวัฒน์

ป้องกันอัลไซเมอร์ ด้วยท่ากระต่ายขาเดียว (หลับตา)

ป้องกันอัลไซเมอร์ด้วยท่ากระต่ายขาเดียว

การบริหารแบบยืน “กระต่ายขาเดียว”

ลองทำดูนะ ไม่ยาก แต่เคล็ดลับอยู่ที่ “ต้องหลับตา

จะยืนท่าไหนก็ได้ ขอให้เป็นขาเดียว ลองขาซ้ายกับขาขวาคนละที จะรู้สึกไม่เหมือนกัน หากยืนได้ไม่ถึง 10 วินาที แสดงว่าประสาทควบคุมของคุณถดถอยไปถึงอายุ 60-70 ปีแล้ว

 

ฝึกบ่อย ๆ จะฟื้นฟูความสมดุล

ผู้รู้แนะว่า หากทำให้ได้วันละ 1 นาที จะมีประโยชน์ต่อการรักษาระดับความดันโลหิต ระดับน้ำตาลในเลือด โรคที่เกี่ยวกับกระดูกสันหลัง และจะห่างไกลจากโรคอัลไซเมอร์

เมื่อร่างการเกิดการเจ็บป่วย ทางแพทย์จีนถือว่าอวัยวะในร่างกายมีสภาพการทำงานที่ไม่สัมพันธ์กัน ร่างกายจะเกิดสภาพไม่สมดุล ฉะนั้น การ”ยืนกระต่ายขาเดียว” จะทำการปรับปรุงไกล่เกลี่ยความสัมพันธ์เหล่านั้น

 ที่เท้ามีเส้นประสาทที่สำคัญวิ่งผ่านถึง 6 เส้น การยืนขาเดียว ทำให้เส้นประสาทที่อ่อนแอเกิดอาการปวดเมื่อย ถือเป็นการฝึกฝนไปในตัว และพลอยทำให้อวัยวะที่เกี่ยวเนื่องกับเส้นประสาทเหล่านั้นได้รับการปรับแต่ง

      การยืนด้วยขาข้างเดียว ทำให้มีสมาธิ จะชักนำให้ลมปราณและโลหิตในร่างกายวิ่งลงสู่ฝ่าเท้า ทำให้เกิดผลดีต่อการรักษาโรคความดันโลหิตสุง โรคเบาหวาน และโรคที่เกี่ยวกับกระดูกสันหลัง และยังสามารถปรับปรุงอาการสมองฝ่อ ป้องกันโรคที่เกี่ยวกับสมองได้อีกด้วย ที่สำคัญจะเพิ่มพุนระบบอิมมูนของร่างกายอย่างรวดเร็ว ใครที่เป็นโรคเท้าเย็น ได้ผลทันตาเลย

      ผู้รู้บอกอีกว่า คนอายุช่วงไหนก็ทำได้ หากทำตั้งแต่ยังหนุ่มสาวจะดียิ่งแต่คนอายุ 70 ขึ้นไป หรือคนแก่ที่ไม่สามารถแม้แต่จะยืนมั่นคงได้ด้วยสองขาของตัวเอง ก็อาจสายเกินไปซะแล้ว

SIMPLE BUT EFFECTIVE EXERCISE
The essence of the exercise is that your “Eyes Must be Closed” when you are doing this exercise. You must practise the “Jin Ji Du Li” exercise with the eyes closed. This exercise was so simple and amazing.
Here is the exercise:

Stand on one leg while your eyes are closed. That is all. Just try it right now, stop reading and stand up, close your eyes and try standing on one foot

 

If you are not able to stand for less than 10 seconds, it means that your body has degenerated to 60 to 70 years old level in other words, you may be only 40 years old, but your body has aged a lot faster.

You do not need to lift your leg high, if your internal organs are out of synch, even lifting your leg this bit will make you wobble.

It was very heartening to know that frequent and regular practice can help you recover your sense of balance.
In fact Chinese specialists suggest daily practice of Jin Ji Du Li for 1 minute, this helps prevent dementia.

You can try slightly closing both eyes while practicing Jin Ji Du Li, instead of completely closing them; in fact this is what the health specialist Zhong Li Ba Ren recommends.
Daily practice of Jin Ji Du Li, can help in healing many illnesses or diseases like

Hypertension,

High Blood Sugar or diabetes,

Neck and Spinal diseases,

it can also prevent you from getting dementia.

As you gain ability to stand for longer time, the feeling of “head heavy, light feet” disappears. As benefits or practising Jin Ji Du Li, you will experience that the quality of sleep improves, the mind clears up and memory improves significantly. Most importantly if you can practice Jin Ji Du Li with your eyes closed for 1 minute every day, you will not get dementia.
Zhong Li Ba Ren explained that there are 6 important meridians passing through our legs. When you stand on a single leg, the weak meridian will feel sore while getting the necessary exercise, and as this happens, the corresponding organs of these meridians and their path-ways, start getting the necessary tuning. This method can focus or concentrate the awareness, and channel the body’s qi to the foot. The beneficial effects of practising Jin Ji Du Li on various illnesses associated with hypertension, diabetes, neck and spinal diseases are quick to be seen and felt. Jin Ji Du Li can also prevent gout.
Jin Ji Du Li helps to Strengthen body Immunity rapidly
Jin Ji Du Li it is suitable for everyone generally. It is the basic cure for “Cold Feet Disease” and it can also strengthen the body’s immunity. You do not have to wait until you have any illness to start practising Jin Ji Du Li.

ขอบคุณข้อมูลจาก http://icubed.us/blogs-list/body/sports-fitness-health/node/2424

ที่มา http://www.oknation.net/blog/khowhom/2013/11/02/entry-4

ใส่ความเห็น

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / เปลี่ยนแปลง )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / เปลี่ยนแปลง )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / เปลี่ยนแปลง )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / เปลี่ยนแปลง )

Connecting to %s

นำทาง

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 88 other followers

สถิติบล็อก

  • 3,212,747 hits

หมวดหมู่

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 88 other followers

สถิติบล็อก

  • 3,212,747 hits

หมวดหมู่

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 88 other followers

สถิติบล็อก

  • 3,212,747 hits

หมวดหมู่

%d bloggers like this: